Wednesday, June 17, 2009

Renungan utk direnung renungkan

Bahagia camana nak bahagia ni..senang jer..Beribadah adalah tonggak kpd kebahagiaan, kesolehan adalah keberhasilan dan siapa yg trs berzikir, sentiasa beristighfar dan memperbykkan doa maka ia adalah seorg hamba Allah yg soleh..

Orang yg x bahagia d umahnya x akan bahagia d tmpt lain. Org yg x dcintai keluarganya nescaya x akan dcintai siapa pun dan dianggap sebg org yg mensia-siakan ari esok. Dimana perilaku buruk adalah azab, kedengkian adalah racun, ghibah adalah kehinaan dan mencari-cari kesalahan adalah kerugian.4 hal yg mendtgkan kebahagiaan, iaitu buku yg bermanfaat, anak yg berbakti, isteri yg dcintai & kwn yg soleh. Dan Allahlah yg menggantikan seluruhnya. Zaman sekrg byk yg prihatin terhdp kehidupan masyarakat dunia. Satu pertanyaan....MENGAPA YA ? krn dlm hidup ini kita x perlu susah susah memikirkan hal org lain..bukankah itu tanda tanda busy body...yg penting apabila hati itu bersih maka ianya akan menjadi tenang secara sendiri...oleh itu rasa bahagia akan dtg utk membunuh virus penderitaan dan apabila kita pasrah akan takdir Allah ianya akan menghancurkan bakteria kebencian....


Berbahagialah skrg ini juga krn anda x terjamin akan trs hidup. Anda x mempunyai jaminan akan selamat dr perubahan zaman. Maka jgnlah jadikan kegelisahan sebagai mata wang anda serta kebahagiaan sebagai hutang anda.

1 comment: